Wallander maraton

Ja här hemma går filmerna Wallander hett. Älskar svensk krim!
 
Selma har i över 2 veckor somnat kl 20:00 och vaknat runt 7:00, hon sover alltså hela nätter och på dagarna har hon också långa sovperioder. Hon är ju dundersnäll mot oss! Man blir tom bortskämd att sova, man tycker ibland att man får sova förlite när hon vaknar på morgonen för mat. Oftast vaknar hon med ett leende och är värsta mysungen!
Me love the mama life!
 
Sen vi kom hem från huset har jag varit riktigt slapp, vill bara ligga i sängen och se film. Måste vara för att man jobbade så stenhårt med renoveringen av huset. Här hemma i Stockholm finns det inte så mycket att fixa i våran hyreslägenhet som i vårat hus.
 
Här är charmtrollet Selma på sin 10 veckorsdag
Selmas små gäspningar är något utav det gulligaste jag vet, speciellt de ljud hon gör samtidigt.
Hon har börjat greppa saker också så som nappen och matflaskan, ibland puttar hon på nappflaskan som att hon vill försäkra sig om att vi inte tar ut den :-)
 
 
Ha en fin solig dag alla!

Kommentarer
Postat av: Anelan

Hej! Hur är det med er? Hoppas att anledningen till bloggtystnaden är att ni njuter av solen, sommaren av varandra.

2013-07-15 @ 21:42:54
URL: http://medsolskeniblick.wordpress.com
Postat av: mathilda eckersjö

så sööt :)

2013-07-26 @ 23:37:07
URL: http://mathildahanssen.blogg.se
Postat av: Ida bergman

Ph vad söt hon är och så stor hon blivit. Jag vill gärna köpa de byxorna sen om ni ska sälja de! Hör av er!!! Kram

2013-10-23 @ 13:38:29
URL: http://www.idanonstopblogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
lillamumintrollet -

Wallander maraton

Ja här hemma går filmerna Wallander hett. Älskar svensk krim!
 
Selma har i över 2 veckor somnat kl 20:00 och vaknat runt 7:00, hon sover alltså hela nätter och på dagarna har hon också långa sovperioder. Hon är ju dundersnäll mot oss! Man blir tom bortskämd att sova, man tycker ibland att man får sova förlite när hon vaknar på morgonen för mat. Oftast vaknar hon med ett leende och är värsta mysungen!
Me love the mama life!
 
Sen vi kom hem från huset har jag varit riktigt slapp, vill bara ligga i sängen och se film. Måste vara för att man jobbade så stenhårt med renoveringen av huset. Här hemma i Stockholm finns det inte så mycket att fixa i våran hyreslägenhet som i vårat hus.
 
Här är charmtrollet Selma på sin 10 veckorsdag
Selmas små gäspningar är något utav det gulligaste jag vet, speciellt de ljud hon gör samtidigt.
Hon har börjat greppa saker också så som nappen och matflaskan, ibland puttar hon på nappflaskan som att hon vill försäkra sig om att vi inte tar ut den :-)
 
 
Ha en fin solig dag alla!


Selma 10 veckor och tillbaka från semestern

Ja imorgon fyller Selma 10 veckor! Tiden går fort och man märker mer och mer hur mycket hon har växt och hur hon utvecklas!
Vi har varit i huset i ca 2,5 veckor och renoverat skiten ur det! Ja vi har fixat trädgården och inne har vi gjort en hel del, huset känns snart klart! Klart för oss att flytta in i, vilket vi gör i augusti.
 
Här kommer vår semester i bilder, orkar liksom inte skriva allt.
 
Bror och jag fixade till en fin uteplats på framsidan där vi nu kan sitta och chilla med en kaffekopp! Vi använde stenar och plattor som fanns i huset och tog bort syrenbuske och tråkig rabatt som fanns där innan.
 
 
Vi drog bort det tråkiga papptaket som visade sig ha fint trä under, taket är nu målat i fint vitt!
 
 
Älskling tapetserade köket så fint, nu snart kommer köket sättas upp!
 
 
Vardagsrummet är också tapetserat plus fått snygga uttag
, vi har beställt så att hela huset får dessa ursnygga uttag.
 
 
Självklart har vi fikat mycket som sig bör!
 
 
Vi avslutar med ett av Selmas leende. Detta ansiktsuttryck har vi sett mycket av de senaste veckorna!
 


BVC besök och långpromenad

Ja idag var det återigen dags för ett BVC besök hos våran gulliga BM. Vi gillar hennes skarpt. Hon kom på hembesök hos oss första gången och bemötte oss hur bra som helst och det har aldrig varit några konstigheter, Har läst om vissa samkönade par som fått dåligt bemötande hos BM.
Ja vi kan konstatera att Selma mår bra iaf hon vägen nu........
 
4490 gram, och 56 cm lång. Gått upp hela 870 gram och växt 3 cm på 2 veckor! Hon har nu växt ifatt där hon skulle varit om hon kom på bestämd tid! Hon ligger inte efter i utvecklingen eller något!
Efter BVC tog jag, Selma och LInn en fika på vårat favvocafe i Farsta, en tjej som varit med i arga snickaren jobbar där och kändiskåta Hanna blev helt till sig! Men deras kaffe och croissant är gudomligt goda! Sedan tog Jag, Selma och Holly 2 timmars promenad, jätteskönt!!
 
 
Så här uppklädd var Selma inför BVC besöket
 
Här kommer ytterligare en finfin
 
 
och en nysande Selma
 
 
 
På fredag drar våran lilla familj till huset där vi ska vara i över 2 veckor. Vi ska fixa trädgården, förrådet, vardagsrum, kök etc och fira valborg med vänner! Och träffa min fina familj såklart!
 
Har precis sövt Selma som har varit lite orolig nu på kvällskvisten, så jag har fått ta till alla metoder: Mat, byta blöja, mata lite till, rapa, sjunga, vagga, söva i famnen, 
 
God kväll på er!
 


Hälsat på hos jobbet


Igår åkte Selma och jag till mitt jobb för att hälsa på både kollegorna och barnen! Började med att sitta i personalrummet så alla på sin rast kunde beundra Selma, det var några barn som smet från avdelningen bara för att hälsa på mig. Men barnen blev snabbt påkomna och fick vänta tills jag kom upp till avdelningen. Väl uppe så flockades alla barn runt mig och berättade om allt mellan himmel och jord och jag fick teckningar, kikare vapen etc som barnen gjort. En kille ville vara Selmas storebror och bo hemma hos oss.
Fick presentkort på POP av de underbara kollegorna! Den ska vi dock spara tills man kanske ska köpa någon jacka senare så man får nån med bra kvalite! Hann också träffa föräldrar som grattade oss! Saknar jobbet men hade dock en huvudvärk när jag kom hem. Va mycket att ta in och ett helt annat tempo än vad jag och Selma är van vid!
 
Hon växer så mycket nu. Har gett mig ett tandlöst leende då jag busade och fjantade mig med henne. Hon kan också följa föremål med blicken. Är stark i huvudet och lyfter det titt som tätt.
 
Tjena! Idag är jag 6 veckor!!
 
 

En glad mamma ute på blåsig promenad med bebis och hund!
 
 
 
 


Mamma har piffat till sig!

Idag har familjen gått i centrum och handlat småsaker. Vi köpte en fin plåtlåda från Indiska som ska sitta i våran hall i sommarvillan, vi ska lägga posten där i. Vi köpte också tvål från bodyshop och koksaltlösning till Selmas lilla snok! Vi satte oss också ner och tog en fika. Jag bokade en frisörtid för att äntligen få mitt hår klippt. Tror ärligt att det var 2 år sen jag blev klippt sist. Sedan gick jag också till h&m och köpte på mig smink så jag kan piffa till mig lite igen, så man inte gror igen här hemma.
 
Plåtlådan
 
 
 
När Selma såg oss dricka kaffe ville hon också dricka lite, dock något som mer passade henne!
 
 
 
Vi sa idag till varandra att vi INTE skulle köpa några kläder till Selma. Hon måste ju använda de kläder hon har så att man inte köper kläder som hon inte hinner använda. Vårat nu favoritmärke på kläder till Selma är Littlephant från Lindex. Skulle kunna köpa hela kollektionen men det blir lite väl mycket. Denna onepiecet är näst på vår inköpslista.
 
 
 
 
 
Nu när vi kom hem har vi storstädat lägenheten, resten av kvällen kommer vara i slapphetens tecken!
 
Bye bye
 
 
 


Star Wars och fredagsmys

Har precis ätit potatisklyftor+kycklingspett+tzatsiki+mozarella och grönsaker toppade det med en burk kall coca cola.De gamla Star Wars filmerna går på tv och vi passar på att drömma oss tillbaka när vi var små och såg alla dessa 80 tals filmer.
 
Idag har Selma varit kinkig och varit väldigt mammig, har inte kunnat gå ifrån när hon sover utan att hon vaknat och  gnyr. Är väl så vissa dagar antar jag och då får jag vara där för min fina sötnos då hon behöver mig. Sedan krånglar hennes mage lite eftersom hon äter ersättning också, så hon har det inte lätt!
 
Köpte idag två MAM nappflaskor som rekomenderas för de som har jobbig mage då den gör så barnet inte sväljer en massa luft plus att barnen inte spiller så mycket när de äter. Sedan har vi börjat med lite rapsolja i maten så hennes mage ska få fart.
 
Söt flaska med söta elefanter
 
 
 
Så här ser småbarnslivet ut för mig, dricka kaffe, mata Selma och inte att glömma, skriva in poängkoder för liberoblöjor plus att byta en massa blöjor såklart!
 
 
Att sova såhär är vad Selma gillar mest! Så här ville hon ligga hela dagen idag! Ni ser väl att jag ser lite trött ut va??!!
 
 
Så här ser en dag ut för oss
 
Selma vaknar runt 6:00 för mat, sedan sätter jag på Morgonpasset p3 på svtplay ,somnar och smålyssnar. Vaknar sedan vid 9:00 då Linn kommer hem från jobbet. Sedan finns det inget direkt rutin för hur Selma sover under dagen utan det kan bli lite när som, ibland är hon vaken ganska mycket pga att magen är jobbig. Sedan somnar hon runt 20:00 och sover sedan till 23-00 mat och sover till 3:00 mat och somnar. Sedan börjar allt om kl 6:00 igen.
På dagarna är vi ute med Holly, promenerar, bvc besök, tvätt, fikar, myser hemma framför tv:n, Selma ligger i babygymmet etc.
 
Nu tar vi helg!
 
 


Torsdag

Inatt har jag och Selma sovit gott, hon har vaknat för mat 1,3 och 6 sedan sov vi tills 9 då Linn kom hem. När Selma åt inatt och jag skulle låta henne rapa så kräktes hon mycket och rakt på mig, och det var mörkt i rummet. Ja det är ett galmoröst liv man lever :-)
 
Idag har vi inte gjort så mycket förutom att tvätta. Alltid härligt med nytvättat.
Har köpt en ny vårjacka från Stadium, en militärgrön som ser ut som en fjällrävenjacka, skitsnygg. Sen köpte jag två par fejk converse skor. Känner mig redo för våren nu, var är du vår???
 
Här kommer två bilder från en av våra promenader
 
Selma sover som en stock i vagnen
 
 
Denna bro får mig att tänka på Mio min Mio när han galopperar med sin häst över den! Denna leder inte till Kato utan till ett mysigt motionsspår och ridskola!
 


Plugga i höst!

Yes då har jag skickat iväg ansökan om 10 utbildningar till hösten, Alla utbildningar är till förskollärare på distans, sökte så många olika för att försäkra mig om att bli antagen! Hoppas bara att komma in på den som har utbildningsort i Västervik som ligger nära vårat hus. Sen kommer jag att vara tvungen att åka till karlstad några gånger per termin. Då kan vi passa på att hälsa på Linns familj som bor i Örebro när man ändå åker mot det hållet! Känns jättekul att sätta igång med att utbilda sig så man kan vara säker på att få jobb i framtiden! De slåss ju om förskollärarna runt om i landet!
 
Nu ligger alla mina tre älsklingar och sover bredvid mig, Linn jobbar ju natt och därför sover, sen är Selma utslagen av frukosten och Holly sympatisover :-)
 
Ska om ett tag ta den dagliga promenaden jag börjat med. Igår gick bara jag och Holly på en powerwalk.
 
 


BVC besök

Idag var vi på BVC för att kolla om Selma var godkänd! Yesbox!
 
Dagens mått Vikt: 3620 g, Längd: 53 cm
 
Hon har gått upp 780 g och växt 5 cm på en månad! Duktig gumma :-)
Har tänkt tillbaka på förlossningen också, hur lång tid den egentligen tog och vart man räknar att förlossningen startar. Om jag drar till med en tid så landar den på 3,5 timmar och då räknar jag ifrån att jag får regelbundna värkar som gör ont tills att hon tittade ut. Alltså från 12:00-15:30. Från att vattnet gick kan jag ju inte räkna eftersom det kan ta lång tid innan man ens får värkar och att förlossningen på riktigt sätter igång. Kan ju ta dagar! För mig kom ju värkarna flera timmar efter att vattnet gick!
 
Dagens Selma, ligger som en liten bakelse!
 
 
 


Söndag!

Inatt har Linn tagit Selma så jag skulle få sova, kan säga att det kröp i fingrarna ändå och jag kunde liksom inte släppa taget om Selma. Känns konstigt att jag inte ska ta hand om henne. Men men det är väl något man lär sig med tiden.
 
Nu ligger alla mina älsklingar och sover, själv har jag ätit frukost och sitter o dricker kaffe medans jag tittar på Arga snickaren.
Sitter och drömmer mig bort om hur vi ska fixa Selmas rum i vårat hus. Än så länge är det ett gästrum men det är färdigrenoverat. Så här ser hennes rum ut (lister sitter uppe nu) Fint lackat trägolv och en mysig färg på tapeten. Dock är vi sugna på nån fin barntapet men vi får se om vi hittar någon. Vi har flera stringhyllor som ska upp i hennes rum, en vit korgstol från min mormor och såklart hennes säng. Sedan har vi mycket fina gamla barnleksaker och hennes rum kommer bli retro stil då både Linn och jag gillar retrostil och älskar loppisar!
 
Tummen upp för Selmas rum
 
 
Här käkar Selma sin frulle
 
 
Selma är en van bilåkare nu
 
 
Idag ska vi bege oss ut på en promenad igen, känns jätteskönt o komma igång att röra på sig. Så man får tillbaka sin kropp och kondition igen.
 
Ha en trevlig söndag alla!
 
 
 


Selmas BF datum idag!

Ja idag var ju tanken att Selma skulle tittat ut, men är ju bara 5% av alla kvinnor som föder på exakt bf datum!
Idag har man varit riktigt hurtig känner jag, gick från Farsta till gubbängen där de har en fin hundgård, väl där var Holly så trött så hon hoppade bara upp under vagnen. På vägen dit gick vi förbi ett ställe där de hade hästar, höns plus getter tror jag. De hade ponny ridning och familjer var där och grillade korv. Jag såg framför mig hur mysigt vi kan ha det med Selma och gå på sånna grejer! Iaf att gå till hundgården och tillbaka tog ca 2 h. Efter det gick vi till min kära vän Mumin (muminul) Han är en kille från bangladesh som jag lärde känna för flera år sen när både han och jag bodde i Linköping. Han är doktor och har pluggat större delen av sitt liv. Han är våran personliga doktor som alltid svarar på frågor! Och han älskar Selma! När vi var där höll han henne, pussa henne, gunga henne och pratade bangladeshiskt med henne!
 
Här lyssnade vi på hennes hjärtljud, lät som ett tuffande tåg
 
 
Tog Selma i Babybjörnen när vi skulle till Mumin eftersom jag inte visste om man kunde ställa vagnen där. Smidigt och mysigt att ha henne på magen.
 
 
 
 
Så gosigt man kan ligga!
 
 
 
Ska kolla upp alla skolor som jag ska söka till nu snart. Ska ju i augusti/september börja plugga till förskollärare på distans. Och Linn hoppar då på föräldrarledigheten istället för mig! Vi kommer då alla tre vara hemma i huset och jag kommer förmodligen kunna följa med till alla bvc besök och till öppna förskola och så! När allt detta startar så bor vi i våran sommarvilla. Så nu i vår kommer vi att fixa klart köket och vardagsrummet!
Nu ska vi ta lite lördagsmys!
 
Hej så länge!
 
 


Fredag och en lite trött mamma

Goddag alla! Ja Selma sover ca 4 h på natten mellan maten, men jag mamma tror att hon vaknar hela tiden och jag tänker för mig själv (Men jag gav dig ju precis mat) Så tänker jag till igen och fixar käk åt henne. Hon har nu helt plötsligt börjat äta mera och oftare på dagen, Jag får varva mellan ersättning och mat från mig för att hon ska vara nöjd! Bara Selma är nöjd så är jag nöjd :-)
 
Just nu tar Selma en power nap i sin vagn. Hon är ganska så sällskapssjuk och vill gärna ha närhet och att man håller henne i handen när hon sover. Dock funkar det inte att jag hela tiden håller henne i handen då jag måste göra andra saker ibland plus att hon inte ska bli van med att alltid ha närhet utan kan ligga själv och sova. Men det är ju så mysigt att vara nära hene!
Man märker också att hon är mer med nu och är starkare i nacken. Sen hon föddes har hon varit stark och kunna lyfta sitt huvud när hon ligger på mage, men nu är hon ännu starkare. Hon är också lite större i kroppen och har mer hull, men hon är fortfarande ganska så liten och väger nog snart 4 kg. Vi ska till BM på måndag och väga henne Jag tror hon väger ca 3,8 kg och Linn tror 4 kg, får se vem som har rätt :-)
 
Selma sover sött!
 
 
Holly lika slapp som resten av familjen!
 
 
Sorterade hennes kläder igår och lade alla stl 50/56 på översta hyllan, kan säga att det är två rader med kläder på varje hylla, andra hyllan är stl 62. Så kläder har hon så det räcker och blir över!
 
 
Papi matar lilla Selma
 
 
Imorgon är BF datumet då Selma var beräknad, känns sjukt att man redan har haft henne här i över 4 veckor. Är glad att hon kom som en överraskning så jag inte hade gått och väntat nu på att hon skulle komma. Hade nog bara varit nervöst och jobbigt!
 


4 veckor idag!

Ja idag fyller Selma 4 veckor! Tiden går otroligt fort!
Ska bara säga att jag är så stolt över min älskling som tog körkort förra torsdagen, teori och uppkörningen på första försöket! Så nu är det jag som sitter bak med Selma :-D
 
Selma säger: Jippie idag är jag 4 veckor!
 
 
Vi kom iväg i påsk både till Örebro och till Sommarvillan. I Örebro var det mycket påskmat och påskgodis!
Alla fick träffa Selma och hon blev väldigt ompysslad! Känns i mammahjärtat när man inte har henne lika mycket. Selmas första påskägg letande!
 
 
Sedan åkte vi mot sommarvillan med stopp i Linköping för att visa upp Selma för en av mina kompisar.
Sedan kom vi ner där det var påskmiddag hos min familj, min syster med familj var där också.
Min morbror plus familj höll på att grilla på isen nedanför min mammas hus, så vi gick ner dit. Isen var visst dundertjock!
 
 
Vi träffade också min kusin+sambo som ska ha barn om ca 10 veckor. Deras barn kommer nog bli Selmas partner in crime! Kommer iaf bli roligt att de växer upp tillsammans och går på samma skola o allt!
 
Nu är vi hemma i Stockholm igen och det känns skönt. Var väldigt tufft att plötsligt åka bil med Selma, vara borta så många dagar. Nu vill jag bara vara hemma och pyssla om henne och känna att man bara har fokus på henne! Som idag tog jag en härlig promenad med Selma och Holly. Solen och våren är här nu! Hoppas jag iaf, blir riktigt arg om det kommer snö igen!
 
 
Min lilla pussgurka!!!
 
 


Onsdag och soligt!

Ja idag är det ju ett helt underbart väder! Ska snart sätta Selma i babybjörnen och ta med Holly hund på promenad!
i Måndags var vi på BVC för att mäta och väga henne. Hon växer kan man ju gott säga. På en vecka har hon gått upp 380 gram (nu 3260g) och var 51,3 lång (48 när hon föddes). Våran BM är så otroligt gullig och Älskade Selma från första stund när hon var på hembesök hos oss. Dels tyckte hon att hennes namn var så fint och att hon var perfekt på alla sätt. Man känner sig väldigt stolt kan jag säga! Men hon är stark och framåt våran tjej. Tyckte vi ifrån början (tycker väl alla föräldrar) Men tom BM och de på BB tyckte att hon förvånade hela tiden. Gullungen! BM beräknade att Selma skulle vägt ca . 4 kg om hon hade kommit då hon skulle! Skönt nu i efterhand att veta vilken liten tjej jag fick klämma ut!
 
Vi ska försöka fixa våran bil nu till påsk så vi kan åka och äntligen hälsa på släkten så de får träffa Selma. Batteriet är helt dött så vi måste fixa ett nytt, sen funkar nog bilen (hoppas vi)
 
Vad blöjor det går åt till de små! Får köpa flera paket varje vecka! Samlar libero och pamperspoäng kan jag säga!
 
Vackra unge!
 
 
Glad påsk!


Helg!

Ja alla dagar känns ju som helg! Man ligger ju bara hemma och slappar!
Våran tjej är precis som oss och är en riktig soffpotatis :-)
 
Men igår packade vi väska med varm choklad och saker till Selma, vi gick till hundgården för att Holly skulle få träffa lite dogs, men grinden satt fast i isen. Så vi kunde inte komma in, och vi fattade då varför hundgården var så tom. Vi gick istället till en sjö som ligger i närheten där vi bor. De hade gjort en fin skridskobana runt sjön, och det var massor med folk ute och åkte. Solen var framme och det var underbart väder.
Vi bara längtar tills Selma blir större och man kan göra utflykter och hitta på roligheter med henne! Vi sa till varandra att det känns som att det är här vårat liv startar, självklart har vi haft liv innan och gjort underbara saker ihop. Men att skaffa familj känns för båda oss som det vi vill här i livet, något som är viktigt för båda oss!
 
Vi har börjat skriva i Selmas "mina första år" bok, jättekul!
 
 
Selma sovandes i vagnen, älskling + Holly
 
 
Mina fina älsklingar!
 
 
Snuttis!!
 
 
Imorgon ska vi till BVC för en check av Selma! Allt som rör Selma ser vi fram emot! Underbart att vara förälder!
 
 
 


lillamumintrollet -

Wallander maraton

Ja här hemma går filmerna Wallander hett. Älskar svensk krim!
 
Selma har i över 2 veckor somnat kl 20:00 och vaknat runt 7:00, hon sover alltså hela nätter och på dagarna har hon också långa sovperioder. Hon är ju dundersnäll mot oss! Man blir tom bortskämd att sova, man tycker ibland att man får sova förlite när hon vaknar på morgonen för mat. Oftast vaknar hon med ett leende och är värsta mysungen!
Me love the mama life!
 
Sen vi kom hem från huset har jag varit riktigt slapp, vill bara ligga i sängen och se film. Måste vara för att man jobbade så stenhårt med renoveringen av huset. Här hemma i Stockholm finns det inte så mycket att fixa i våran hyreslägenhet som i vårat hus.
 
Här är charmtrollet Selma på sin 10 veckorsdag
Selmas små gäspningar är något utav det gulligaste jag vet, speciellt de ljud hon gör samtidigt.
Hon har börjat greppa saker också så som nappen och matflaskan, ibland puttar hon på nappflaskan som att hon vill försäkra sig om att vi inte tar ut den :-)
 
 
Ha en fin solig dag alla!


Selma 10 veckor och tillbaka från semestern

Ja imorgon fyller Selma 10 veckor! Tiden går fort och man märker mer och mer hur mycket hon har växt och hur hon utvecklas!
Vi har varit i huset i ca 2,5 veckor och renoverat skiten ur det! Ja vi har fixat trädgården och inne har vi gjort en hel del, huset känns snart klart! Klart för oss att flytta in i, vilket vi gör i augusti.
 
Här kommer vår semester i bilder, orkar liksom inte skriva allt.
 
Bror och jag fixade till en fin uteplats på framsidan där vi nu kan sitta och chilla med en kaffekopp! Vi använde stenar och plattor som fanns i huset och tog bort syrenbuske och tråkig rabatt som fanns där innan.
 
 
Vi drog bort det tråkiga papptaket som visade sig ha fint trä under, taket är nu målat i fint vitt!
 
 
Älskling tapetserade köket så fint, nu snart kommer köket sättas upp!
 
 
Vardagsrummet är också tapetserat plus fått snygga uttag
, vi har beställt så att hela huset får dessa ursnygga uttag.
 
 
Självklart har vi fikat mycket som sig bör!
 
 
Vi avslutar med ett av Selmas leende. Detta ansiktsuttryck har vi sett mycket av de senaste veckorna!
 


BVC besök och långpromenad

Ja idag var det återigen dags för ett BVC besök hos våran gulliga BM. Vi gillar hennes skarpt. Hon kom på hembesök hos oss första gången och bemötte oss hur bra som helst och det har aldrig varit några konstigheter, Har läst om vissa samkönade par som fått dåligt bemötande hos BM.
Ja vi kan konstatera att Selma mår bra iaf hon vägen nu........
 
4490 gram, och 56 cm lång. Gått upp hela 870 gram och växt 3 cm på 2 veckor! Hon har nu växt ifatt där hon skulle varit om hon kom på bestämd tid! Hon ligger inte efter i utvecklingen eller något!
Efter BVC tog jag, Selma och LInn en fika på vårat favvocafe i Farsta, en tjej som varit med i arga snickaren jobbar där och kändiskåta Hanna blev helt till sig! Men deras kaffe och croissant är gudomligt goda! Sedan tog Jag, Selma och Holly 2 timmars promenad, jätteskönt!!
 
 
Så här uppklädd var Selma inför BVC besöket
 
Här kommer ytterligare en finfin
 
 
och en nysande Selma
 
 
 
På fredag drar våran lilla familj till huset där vi ska vara i över 2 veckor. Vi ska fixa trädgården, förrådet, vardagsrum, kök etc och fira valborg med vänner! Och träffa min fina familj såklart!
 
Har precis sövt Selma som har varit lite orolig nu på kvällskvisten, så jag har fått ta till alla metoder: Mat, byta blöja, mata lite till, rapa, sjunga, vagga, söva i famnen, 
 
God kväll på er!
 


Hälsat på hos jobbet


Igår åkte Selma och jag till mitt jobb för att hälsa på både kollegorna och barnen! Började med att sitta i personalrummet så alla på sin rast kunde beundra Selma, det var några barn som smet från avdelningen bara för att hälsa på mig. Men barnen blev snabbt påkomna och fick vänta tills jag kom upp till avdelningen. Väl uppe så flockades alla barn runt mig och berättade om allt mellan himmel och jord och jag fick teckningar, kikare vapen etc som barnen gjort. En kille ville vara Selmas storebror och bo hemma hos oss.
Fick presentkort på POP av de underbara kollegorna! Den ska vi dock spara tills man kanske ska köpa någon jacka senare så man får nån med bra kvalite! Hann också träffa föräldrar som grattade oss! Saknar jobbet men hade dock en huvudvärk när jag kom hem. Va mycket att ta in och ett helt annat tempo än vad jag och Selma är van vid!
 
Hon växer så mycket nu. Har gett mig ett tandlöst leende då jag busade och fjantade mig med henne. Hon kan också följa föremål med blicken. Är stark i huvudet och lyfter det titt som tätt.
 
Tjena! Idag är jag 6 veckor!!
 
 

En glad mamma ute på blåsig promenad med bebis och hund!
 
 
 
 


Mamma har piffat till sig!

Idag har familjen gått i centrum och handlat småsaker. Vi köpte en fin plåtlåda från Indiska som ska sitta i våran hall i sommarvillan, vi ska lägga posten där i. Vi köpte också tvål från bodyshop och koksaltlösning till Selmas lilla snok! Vi satte oss också ner och tog en fika. Jag bokade en frisörtid för att äntligen få mitt hår klippt. Tror ärligt att det var 2 år sen jag blev klippt sist. Sedan gick jag också till h&m och köpte på mig smink så jag kan piffa till mig lite igen, så man inte gror igen här hemma.
 
Plåtlådan
 
 
 
När Selma såg oss dricka kaffe ville hon också dricka lite, dock något som mer passade henne!
 
 
 
Vi sa idag till varandra att vi INTE skulle köpa några kläder till Selma. Hon måste ju använda de kläder hon har så att man inte köper kläder som hon inte hinner använda. Vårat nu favoritmärke på kläder till Selma är Littlephant från Lindex. Skulle kunna köpa hela kollektionen men det blir lite väl mycket. Denna onepiecet är näst på vår inköpslista.
 
 
 
 
 
Nu när vi kom hem har vi storstädat lägenheten, resten av kvällen kommer vara i slapphetens tecken!
 
Bye bye
 
 
 


Star Wars och fredagsmys

Har precis ätit potatisklyftor+kycklingspett+tzatsiki+mozarella och grönsaker toppade det med en burk kall coca cola.De gamla Star Wars filmerna går på tv och vi passar på att drömma oss tillbaka när vi var små och såg alla dessa 80 tals filmer.
 
Idag har Selma varit kinkig och varit väldigt mammig, har inte kunnat gå ifrån när hon sover utan att hon vaknat och  gnyr. Är väl så vissa dagar antar jag och då får jag vara där för min fina sötnos då hon behöver mig. Sedan krånglar hennes mage lite eftersom hon äter ersättning också, så hon har det inte lätt!
 
Köpte idag två MAM nappflaskor som rekomenderas för de som har jobbig mage då den gör så barnet inte sväljer en massa luft plus att barnen inte spiller så mycket när de äter. Sedan har vi börjat med lite rapsolja i maten så hennes mage ska få fart.
 
Söt flaska med söta elefanter
 
 
 
Så här ser småbarnslivet ut för mig, dricka kaffe, mata Selma och inte att glömma, skriva in poängkoder för liberoblöjor plus att byta en massa blöjor såklart!
 
 
Att sova såhär är vad Selma gillar mest! Så här ville hon ligga hela dagen idag! Ni ser väl att jag ser lite trött ut va??!!
 
 
Så här ser en dag ut för oss
 
Selma vaknar runt 6:00 för mat, sedan sätter jag på Morgonpasset p3 på svtplay ,somnar och smålyssnar. Vaknar sedan vid 9:00 då Linn kommer hem från jobbet. Sedan finns det inget direkt rutin för hur Selma sover under dagen utan det kan bli lite när som, ibland är hon vaken ganska mycket pga att magen är jobbig. Sedan somnar hon runt 20:00 och sover sedan till 23-00 mat och sover till 3:00 mat och somnar. Sedan börjar allt om kl 6:00 igen.
På dagarna är vi ute med Holly, promenerar, bvc besök, tvätt, fikar, myser hemma framför tv:n, Selma ligger i babygymmet etc.
 
Nu tar vi helg!
 
 


Torsdag

Inatt har jag och Selma sovit gott, hon har vaknat för mat 1,3 och 6 sedan sov vi tills 9 då Linn kom hem. När Selma åt inatt och jag skulle låta henne rapa så kräktes hon mycket och rakt på mig, och det var mörkt i rummet. Ja det är ett galmoröst liv man lever :-)
 
Idag har vi inte gjort så mycket förutom att tvätta. Alltid härligt med nytvättat.
Har köpt en ny vårjacka från Stadium, en militärgrön som ser ut som en fjällrävenjacka, skitsnygg. Sen köpte jag två par fejk converse skor. Känner mig redo för våren nu, var är du vår???
 
Här kommer två bilder från en av våra promenader
 
Selma sover som en stock i vagnen
 
 
Denna bro får mig att tänka på Mio min Mio när han galopperar med sin häst över den! Denna leder inte till Kato utan till ett mysigt motionsspår och ridskola!
 


Plugga i höst!

Yes då har jag skickat iväg ansökan om 10 utbildningar till hösten, Alla utbildningar är till förskollärare på distans, sökte så många olika för att försäkra mig om att bli antagen! Hoppas bara att komma in på den som har utbildningsort i Västervik som ligger nära vårat hus. Sen kommer jag att vara tvungen att åka till karlstad några gånger per termin. Då kan vi passa på att hälsa på Linns familj som bor i Örebro när man ändå åker mot det hållet! Känns jättekul att sätta igång med att utbilda sig så man kan vara säker på att få jobb i framtiden! De slåss ju om förskollärarna runt om i landet!
 
Nu ligger alla mina tre älsklingar och sover bredvid mig, Linn jobbar ju natt och därför sover, sen är Selma utslagen av frukosten och Holly sympatisover :-)
 
Ska om ett tag ta den dagliga promenaden jag börjat med. Igår gick bara jag och Holly på en powerwalk.
 
 


BVC besök

Idag var vi på BVC för att kolla om Selma var godkänd! Yesbox!
 
Dagens mått Vikt: 3620 g, Längd: 53 cm
 
Hon har gått upp 780 g och växt 5 cm på en månad! Duktig gumma :-)
Har tänkt tillbaka på förlossningen också, hur lång tid den egentligen tog och vart man räknar att förlossningen startar. Om jag drar till med en tid så landar den på 3,5 timmar och då räknar jag ifrån att jag får regelbundna värkar som gör ont tills att hon tittade ut. Alltså från 12:00-15:30. Från att vattnet gick kan jag ju inte räkna eftersom det kan ta lång tid innan man ens får värkar och att förlossningen på riktigt sätter igång. Kan ju ta dagar! För mig kom ju värkarna flera timmar efter att vattnet gick!
 
Dagens Selma, ligger som en liten bakelse!
 
 
 


Söndag!

Inatt har Linn tagit Selma så jag skulle få sova, kan säga att det kröp i fingrarna ändå och jag kunde liksom inte släppa taget om Selma. Känns konstigt att jag inte ska ta hand om henne. Men men det är väl något man lär sig med tiden.
 
Nu ligger alla mina älsklingar och sover, själv har jag ätit frukost och sitter o dricker kaffe medans jag tittar på Arga snickaren.
Sitter och drömmer mig bort om hur vi ska fixa Selmas rum i vårat hus. Än så länge är det ett gästrum men det är färdigrenoverat. Så här ser hennes rum ut (lister sitter uppe nu) Fint lackat trägolv och en mysig färg på tapeten. Dock är vi sugna på nån fin barntapet men vi får se om vi hittar någon. Vi har flera stringhyllor som ska upp i hennes rum, en vit korgstol från min mormor och såklart hennes säng. Sedan har vi mycket fina gamla barnleksaker och hennes rum kommer bli retro stil då både Linn och jag gillar retrostil och älskar loppisar!
 
Tummen upp för Selmas rum
 
 
Här käkar Selma sin frulle
 
 
Selma är en van bilåkare nu
 
 
Idag ska vi bege oss ut på en promenad igen, känns jätteskönt o komma igång att röra på sig. Så man får tillbaka sin kropp och kondition igen.
 
Ha en trevlig söndag alla!
 
 
 


Selmas BF datum idag!

Ja idag var ju tanken att Selma skulle tittat ut, men är ju bara 5% av alla kvinnor som föder på exakt bf datum!
Idag har man varit riktigt hurtig känner jag, gick från Farsta till gubbängen där de har en fin hundgård, väl där var Holly så trött så hon hoppade bara upp under vagnen. På vägen dit gick vi förbi ett ställe där de hade hästar, höns plus getter tror jag. De hade ponny ridning och familjer var där och grillade korv. Jag såg framför mig hur mysigt vi kan ha det med Selma och gå på sånna grejer! Iaf att gå till hundgården och tillbaka tog ca 2 h. Efter det gick vi till min kära vän Mumin (muminul) Han är en kille från bangladesh som jag lärde känna för flera år sen när både han och jag bodde i Linköping. Han är doktor och har pluggat större delen av sitt liv. Han är våran personliga doktor som alltid svarar på frågor! Och han älskar Selma! När vi var där höll han henne, pussa henne, gunga henne och pratade bangladeshiskt med henne!
 
Här lyssnade vi på hennes hjärtljud, lät som ett tuffande tåg
 
 
Tog Selma i Babybjörnen när vi skulle till Mumin eftersom jag inte visste om man kunde ställa vagnen där. Smidigt och mysigt att ha henne på magen.
 
 
 
 
Så gosigt man kan ligga!
 
 
 
Ska kolla upp alla skolor som jag ska söka till nu snart. Ska ju i augusti/september börja plugga till förskollärare på distans. Och Linn hoppar då på föräldrarledigheten istället för mig! Vi kommer då alla tre vara hemma i huset och jag kommer förmodligen kunna följa med till alla bvc besök och till öppna förskola och så! När allt detta startar så bor vi i våran sommarvilla. Så nu i vår kommer vi att fixa klart köket och vardagsrummet!
Nu ska vi ta lite lördagsmys!
 
Hej så länge!
 
 


Fredag och en lite trött mamma

Goddag alla! Ja Selma sover ca 4 h på natten mellan maten, men jag mamma tror att hon vaknar hela tiden och jag tänker för mig själv (Men jag gav dig ju precis mat) Så tänker jag till igen och fixar käk åt henne. Hon har nu helt plötsligt börjat äta mera och oftare på dagen, Jag får varva mellan ersättning och mat från mig för att hon ska vara nöjd! Bara Selma är nöjd så är jag nöjd :-)
 
Just nu tar Selma en power nap i sin vagn. Hon är ganska så sällskapssjuk och vill gärna ha närhet och att man håller henne i handen när hon sover. Dock funkar det inte att jag hela tiden håller henne i handen då jag måste göra andra saker ibland plus att hon inte ska bli van med att alltid ha närhet utan kan ligga själv och sova. Men det är ju så mysigt att vara nära hene!
Man märker också att hon är mer med nu och är starkare i nacken. Sen hon föddes har hon varit stark och kunna lyfta sitt huvud när hon ligger på mage, men nu är hon ännu starkare. Hon är också lite större i kroppen och har mer hull, men hon är fortfarande ganska så liten och väger nog snart 4 kg. Vi ska till BM på måndag och väga henne Jag tror hon väger ca 3,8 kg och Linn tror 4 kg, får se vem som har rätt :-)
 
Selma sover sött!
 
 
Holly lika slapp som resten av familjen!
 
 
Sorterade hennes kläder igår och lade alla stl 50/56 på översta hyllan, kan säga att det är två rader med kläder på varje hylla, andra hyllan är stl 62. Så kläder har hon så det räcker och blir över!
 
 
Papi matar lilla Selma
 
 
Imorgon är BF datumet då Selma var beräknad, känns sjukt att man redan har haft henne här i över 4 veckor. Är glad att hon kom som en överraskning så jag inte hade gått och väntat nu på att hon skulle komma. Hade nog bara varit nervöst och jobbigt!
 


4 veckor idag!

Ja idag fyller Selma 4 veckor! Tiden går otroligt fort!
Ska bara säga att jag är så stolt över min älskling som tog körkort förra torsdagen, teori och uppkörningen på första försöket! Så nu är det jag som sitter bak med Selma :-D
 
Selma säger: Jippie idag är jag 4 veckor!
 
 
Vi kom iväg i påsk både till Örebro och till Sommarvillan. I Örebro var det mycket påskmat och påskgodis!
Alla fick träffa Selma och hon blev väldigt ompysslad! Känns i mammahjärtat när man inte har henne lika mycket. Selmas första påskägg letande!
 
 
Sedan åkte vi mot sommarvillan med stopp i Linköping för att visa upp Selma för en av mina kompisar.
Sedan kom vi ner där det var påskmiddag hos min familj, min syster med familj var där också.
Min morbror plus familj höll på att grilla på isen nedanför min mammas hus, så vi gick ner dit. Isen var visst dundertjock!
 
 
Vi träffade också min kusin+sambo som ska ha barn om ca 10 veckor. Deras barn kommer nog bli Selmas partner in crime! Kommer iaf bli roligt att de växer upp tillsammans och går på samma skola o allt!
 
Nu är vi hemma i Stockholm igen och det känns skönt. Var väldigt tufft att plötsligt åka bil med Selma, vara borta så många dagar. Nu vill jag bara vara hemma och pyssla om henne och känna att man bara har fokus på henne! Som idag tog jag en härlig promenad med Selma och Holly. Solen och våren är här nu! Hoppas jag iaf, blir riktigt arg om det kommer snö igen!
 
 
Min lilla pussgurka!!!
 
 


Onsdag och soligt!

Ja idag är det ju ett helt underbart väder! Ska snart sätta Selma i babybjörnen och ta med Holly hund på promenad!
i Måndags var vi på BVC för att mäta och väga henne. Hon växer kan man ju gott säga. På en vecka har hon gått upp 380 gram (nu 3260g) och var 51,3 lång (48 när hon föddes). Våran BM är så otroligt gullig och Älskade Selma från första stund när hon var på hembesök hos oss. Dels tyckte hon att hennes namn var så fint och att hon var perfekt på alla sätt. Man känner sig väldigt stolt kan jag säga! Men hon är stark och framåt våran tjej. Tyckte vi ifrån början (tycker väl alla föräldrar) Men tom BM och de på BB tyckte att hon förvånade hela tiden. Gullungen! BM beräknade att Selma skulle vägt ca . 4 kg om hon hade kommit då hon skulle! Skönt nu i efterhand att veta vilken liten tjej jag fick klämma ut!
 
Vi ska försöka fixa våran bil nu till påsk så vi kan åka och äntligen hälsa på släkten så de får träffa Selma. Batteriet är helt dött så vi måste fixa ett nytt, sen funkar nog bilen (hoppas vi)
 
Vad blöjor det går åt till de små! Får köpa flera paket varje vecka! Samlar libero och pamperspoäng kan jag säga!
 
Vackra unge!
 
 
Glad påsk!


Helg!

Ja alla dagar känns ju som helg! Man ligger ju bara hemma och slappar!
Våran tjej är precis som oss och är en riktig soffpotatis :-)
 
Men igår packade vi väska med varm choklad och saker till Selma, vi gick till hundgården för att Holly skulle få träffa lite dogs, men grinden satt fast i isen. Så vi kunde inte komma in, och vi fattade då varför hundgården var så tom. Vi gick istället till en sjö som ligger i närheten där vi bor. De hade gjort en fin skridskobana runt sjön, och det var massor med folk ute och åkte. Solen var framme och det var underbart väder.
Vi bara längtar tills Selma blir större och man kan göra utflykter och hitta på roligheter med henne! Vi sa till varandra att det känns som att det är här vårat liv startar, självklart har vi haft liv innan och gjort underbara saker ihop. Men att skaffa familj känns för båda oss som det vi vill här i livet, något som är viktigt för båda oss!
 
Vi har börjat skriva i Selmas "mina första år" bok, jättekul!
 
 
Selma sovandes i vagnen, älskling + Holly
 
 
Mina fina älsklingar!
 
 
Snuttis!!
 
 
Imorgon ska vi till BVC för en check av Selma! Allt som rör Selma ser vi fram emot! Underbart att vara förälder!